WELCOME SELAMAT--DATANG- SELAMAT--MANDEG SELAMAT--DATAI

Thursday, June 7, 2012

TUGASAN 2


TAJUK : PHOTO-STUDIES
Synopsis
Fotografi adalah salah satu media yang dapat membantu menyampaikan maklumat dalam hasil karya reka bentuk grafik. Imej yang difokuskan dalam tugasan ini adalah merupakan suasana yang berlaku di pasar malam Tanjung Malim, Perak. Tugas anda ialah mengambil gambar antara (20 - 30) sahaja. 


Subject matter 
Penjual, pembeli, barang-barang yang dijual, kedai jualan, etc.

Concept development    
Pasar malam di pekan Tanjung Malim.

Spesifikasi & proses
i.   anda dikehendakki menghasilkan satu poster
ii.  cetak kertas saiz A3, kedudukan portrait & warna
iii. format fail dalam .PSD & .PDF atau .JPEG dan burn dalam CD

Pemberian markah       
15% (selepas tugasan dihantar)



“Every human being is a designer” Norman Potter


Proses menjalankan tugasan :



Saya telah menjalankan tugasan ini pada hari sabtu, dimana saya pergi ke pekan Tanjung Malim,Perak iaitu pada malam sabtu terdapat pasar malam. Saya bersama rakan-rakan mengambil gambar dengan kebenaran peniaga. Sebagai contohnya,saya telah memilih tajuk bertemakan bawang. Hampir banyak juga gambar-gambar yang saya ambil,akhirnya saya telah mengedit balik gambar-gambar tersebut dengan kehendak soalan tugasan, dan hasilnya seperti dibawah........


Hasil tugasan 1


Hasil tugasan ke-2



Hasil tugasan ke-3

No comments:

Post a Comment

Lollipop